نمک ضد یخ

گل نمک 27 آذر 1400 299

به صورت کلی به ماده ای که از یخ زدن آب جلوگیری می کند، و نمک آن نمک ضد یخ گفته می شود. با استفاده از این ماده دمای آب کنترل شده و پایین تر از نقطه ی انجماد باقی می ماند.

نمک یکی از مهم ترین موادیست که به منظور آب کردن یخ به کار گرفته می شود. به نمک صنعتی هم که به منظور و هدف پایین تر نگه داشته شدن نطقه ی انجماد در آب به کار می روند، نمک ضد یخ می گویند.

هنگامی که جاده ها در فصول سرد سال یخ می بندند، نمک ضد یخ به کمک می آید تا یخ ایجاد شده را آب کرده و محیط امنی را برای رفت و آمد اتومبیل ها ایجاد کند. نمک های ضد یخ دارای ساختار طبیعی بوده و از سنگ نمک به وجود می آیند.

این نوع از نمک ها همان شکل تصفیه نشده ی نمک های خوراکی هستند که برای مصارف جاده ای، راحت کردن عبور و مرور در فصل سرما و هنگام بارش برف مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: نمک شکری

درجه ی خالص بودن نمک ضد یخ چقدر است؟

نمک های ضد یخ را به صورت مستقیم از سنگ نمک های کوهی استخراج می کنند. این نمک ها بعد از استخراج خرد شده و در اندازه های مختلف بسته بندی می شود. ممکن است در ترکیب نمک های ضد یخ انواع پسماندها وجود داشته باشد. در هنگام استفاده، این نوع نمک ها را با شن و ماسه ترکیب کرده و به عنوان ضد یخ از آن استفاده می کنند.

نمک ضد یخ عمده

غالبا نمک های ضد یخ در دانه های درشت بسته بندی شده و برای مصارف جاده ای مورد استفاده قرار می گیرد. اما اگر نمک های پودری به جای نمک های دانه درشت استفاده شود، دستگاه نمک پاش را با مشکل مواجه می کنند. زیرا نمک های پودری به دستگاه چسبیده و فرآیند نمک پاشی را با مشکل مواجه می کنند.

برای نمک پاشی درصدی از نمک ضد یخ را به شن و ماسه ترکیب می کنند. نسبت ترکیب ماسه و نمک که شهرداری ها برای یخ زدایی در جاده ها مورد استفاده قرار می دهند ۷۰ به ۳۰ می باشد. این مقدار از ترکیب ماسه و نمک یکی از استانداردترین روش های نمک پاشی در دنیا محسوب می شود.

همه چیز درباره نمک پودری

البته اهمیت منطقه ی مورد نظر نیز مهم است. زیرا معمولا برای مناطق مختلف از کیفیت های متنوعی از نمک ها استفاده می کنند. مثلا، شهرداری ها معمولا برای مناطق شهری بیشتر از نمک های باکیفیت تر و خالص تر استفاده می کند تا به مرور زمان آسفالت های منطقه در اثر نمک پاشی از بین نرد.

راه های روستایی و کم اهمیت تر( که معمولا آسفالت ندارند و خطری از جانب ساییده شدن آسفالت توسط شن و ماسه در آن ها احساس نمی شود) هم توسط ترکیباتی از نمک و ساینده ها یخ زدایی می شوند.

خرید نمک ضد یخ

قیمت نمک ضد یخ

این نمک که در مصارف جاده ای مورد استفاده قرار می گیرد، جزء تولیدات بسیار پایین کارخانه جات به شمار می آید. این نوع از نمک ها مصارف خوراکی ندارند. پس نیازی هم به تصفیه نخواهند داشت. به همین دلیل است که قیمت نمک ضد یخ در مقابل نمک هایی که پالایش می شوند بسیار ناچیزتر است.

در پایان

گروه کارخانه جات گل نمک با بیش از سه دهه فعالیت در رده ی بزرگ ترین تامین کنندگان نمک برای مصارف مختلف به شمار می آید.

بهره مندی از بزرگ ترین و خالص ترین معادن سنگ نمک در منطقه باعث شده که مجموعه ی گل نمک به تولید انواع نمک های دانه بندی شده با بیشترین دقت بپردازد و با کیفیت ترین محصولات را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

این مجموعه برای استخراج سنگ نمک، تولید و حمل محصولات خود به ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته ای مجهز است که کیفیت فرآیند تولید را به مقدار قابل توجهی افزایش داده است.

این مجموعه امکان تولید ۱۰۰۰ تن از این محصول را در گروه و مجموعه ی خود داشته و بسته به حجم سفارشات می تواند بر ظرفیت فعلی خود بیافزاید.

اگر میخواهید نحوه تولید نمک صنعتی را در کارخانه نمک صنعتی گل نمک مشاهده کنید کلیک کنید.

تماس